יוני 2008 א ב ג ד ה ו ש 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Blogroll
תגובות אחרונות
shunra על כהרף עין אתון עיוורת על תיק לגן efyska על תיק לגן אתון עיוורת על עשרה לחצות bilbi79 על עשרה לחצות Flickr
כלים
מונה כניסות
מה שהיה היה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל"אתון עיוורת" אלא אם צויין אחרת
- אבסורד אהבה אהבות אוכל אופנה אוקספורד אור אין לי ארץ אחרת אלוהים ואני אלימות אלכימיה אל מלא רחמים אמנים שהם משכמם אמסטרדם אנרגיה אקדמיה ולימודים ארכיטקטורה אשרי האיש אשר לא הלך ביוגרפיה בריסל גאולה דירה הגשמה הזדהות הכל יכול המצא מנוחה נכונה זין ענק חברי הוירטואלים חברים חוק שימור האנרגיה חלומות טיסה יחסים יצירה כאב כללי כתיבת תזה להיות שם לזכור ולשכוח מאמץ מאמץ נכון מוות מוזיקה מוזיקה שחורה מיותר מיני-פוסט מיקוד מסיבה משא ומתן משמעת עצמית משפחה לא בוחרים נוף מולדתי נסיעות נצח ישראל סבל עבודה עבר עובדי אלילים עושר עידן האבן עתיד פוסט לכל תסביך פחד פינלנד קשיים שחרור שיתוף שלום במזרח התיכון שמו יתברך תודעה תזה תחושת הערך העצמי תקיעות תרמודינמיקה תשוקה
אחלה בלוג יש לך פה
🙂
משעשע ביותר 😀
באמת אל תתיאשי.
😉
איזה יופי זה שמישהו השקיע זמן ומחשבה לכתוב, להדפיס ולתלות את המסר הזה. הוא לא איש רע, זה בטוח.
ואם הוא גרם לך לחיוך זה כבר טוב 🙂
זה לא בהרצליה,מול הבית של גאולה עמיר?
ובכל אופן, יש גם סימנים שמישהו ניסה לתלוש את הדף.
גאולה, הו גאולה.
:))) אחים יקרים, שמחה שיש מי שמעריך את חוש ההומור שלי. נכון שזה מעודד? 8)
* הפניה מיועדת לנשים וגברים כאחד ? 🙂
כן גם זאת נקודה. ניתן לקרוא את זה משתי זויות מבט או שהאחיות נכלל באחים, או שהאחיות הן ה-אחר.
כמו במשפט הזה: "שלשה מרחיבין דעתו של אדם ואלו הן: דירה נאה ואשה נאה וכלים נאים". זאת אומרת האישה היא לא אדם. היא לא נכללת בהגדרה הזאת של האדם. היא האחר.
כמובן שיש לזה פרשנויות מעניינות אחרות, כמו זו של ר' זושא, אחיו של רבי אלימלך מליזענסק, שאני נמניית על צאצאיו: ר' זושא שהיה אדם מדהים, ענק רוח, פירש
דירה נאה במובן שהאישה יוצרת את שאר הרוח של הדירה והופכת אותה ממקום שהוא סתם להניח את הראש. ציטוט של ר' זושא:
"כפי שרואים גם בדירה כפשוטה: דווקא נשים ובנות הן העושות את הדירה שתהיה "דירה נאה" ולא רק "דירת מינימום", שאפשר להניח בה את הראש, ודווקא "דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם" (ובנמשל למעלה: "מרחיבה דעתו של אדם העליון, כביכול"), ולכן גם מצינו שעיקר ענין הנוי והיופי ברוחניות (וממילא גם בגשמיות) נמצא בהן, כמאמר חז"ל: "אין האשה אלא ליופי", וכן "דירה נאה (על-ידי) אשה נאה וכלים נאים מרחיבין דעתו של אדם".
זאת אומרת ה"נאה" הוא היופי וההתפתחות הרוחנית. האישה היא המפתח אל הרוחניות.
הציטוט הוא מתוך פמפלט שפרסם הרב לוי יצחק גינזבורג, פמפלט של "האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה". איך שהוא המוטיב הזה של הגאולה לא עוזב אותנו.
אני יודעת לימור יקרה שלא התכוונת לזכות בשיעור בפרשנות חסידית של חז"ל. אבל ככה זה בחיים. יודעים איך זה מתחיל לא יודעים איך זה נגמר.
ממשפחה מיוחסת:)
אם האישה יוצרת את שאר הרוח של הדירה, והיא המפתח לרוחניות, אולי התכוונו: "רווקים יקרים לא להתייאש הגאולה קרבה".
עכשיו הזכרת לי את שיעורי התנ"ך שלרוב היו לי פירושים שונים לכתוב ולשאר הפרשנים, ורק הויכוח ביני לבין עצמי עם שאר הפירושים שהוצעו- זכרתי את החומר.
😐 באמת שלא התכוונתי להזכיר לך שיעור תנ"ך. זה התפלק לי. אני הזכרתי לך ואת החזרת והזכרת לי את העכברונית עם הקיבעון האנאלי שלימדה אותנו תנ"ך – איזה שיממון זה היה.
זה מזכיר לי את הסיפור "כינורו של רוטשילד", ואיך שגיבור הסיפור, ברונזה, התיחס לאישתו.
מצד שני, יש גם את התקדים של בנות צלופחד.
מצד שלישי, לא משנה איזה אישה אני מביא למעונות, היא לעולם תישאר דירת מינימום.
:)))) לא מדויק. אני עדיין זוכרת את עצמי יושבת מול "לא ברור לי הגדרת התפקיד, אבל אחד כזה שיכול לסדר לי את המעונות שאני רוצה" ובוכה את עצמי לדעת כי רציתי חדר במעונות שהיום כבר לא קיימים – קבוצה קטנה ואיכותית של צריפים שישבה לה על הגבעה בהר הצופים, ליד בית הקברות הבריטי, עם דשא ונוף ופרטיות של חדר לסטודנט.
בכיתי, כי באמת היה לי קשה, אבל היה שם גם אלמנט ברור של "אני פונה לרגשות שלך".
היינו שלוש בנות, אני, ל. שהגיעה מלוד וק. מקנדה – וה"דירה" הפכה לקסם. שם ייסדתי את מועדון הסרט הערבי בימי שישי ושותפתי היקרה הייתה מלמדת סוחרים אמידים ממזרח העיר עברית. התלמידים, ששניים מהם פיתחו קראש היסטרי על המורה, בהתאם למסורת הלארג', היו מפניקים אותנו בכל מיני דברי מאפה ומתיקה, עופות צלויים, יו ניימ יט. אחד מהם הגדיל ועשה, ביקש ממנה צילום שלה והזמין לה ציור דיוקן ליומולדת. היא צוירה על רקע ירוק, שיבליט את העיניים שלה. הו, אלה היו ימים.
זאת בהחלט הייתה "דירה נאה".
מה אומר לך ירון, כדי שהתיאוריה של זושא תוכיח את עצמה, נדרש שהאישה תישאר למגורי קבע…
וואי. סיפורי מעונות מגניבים. עדיין אין לי. בעצם, לפני שבוע מצאו אצלינו במעונות צלבי קרס. אבל זה ממש לא מגניב.
למי שלא שמע:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3555563,00.html
נו טוף, אז אצטרך להמתין עם בדיקת התיאוריה.
לילה לח
לא יודעת אם צריך להתרגש מהקרס. בסוף יסתבר שזה איזה סטודנט/ית שתוי/ה או מסטול/ית שהתחשק לו/ה ויץ'. אם זאת סטודנטית אז זאת אחת שלא יכלה לחכות עם העניין הזה של לסדר דירה נאה.
תיראה, ממה שאני רואה מסביב, נראה לי שהתיאוריה של זושא מחזיקה מים. עיבוד סטטיסטי היה מראה מובהקות.
לילה לח – זה קשה, אבל עוד יותר קשה זה לילה לח עם ג'וק שמרחף לך מעל הראש.
אפרופו נשים ובני אדם, בדיוק קראתי פוסט בבלוג של יוסי גורביץ, שהרבה פעמים הוא דמגוג, אבל הפעם נראה לי שהוא מתקרב אל דעתי (ושמא אני אל דעתו, שכבר עצבנו אותי האורתודוקסים יותר מדי):
http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=232
רעיון מעולה המובהקות הזאת. אני אדבר עם המנחה שלי ואולי אוסיף עוד פרק לתזה. הסמינר שעשיתי על R לא יהיה לשווא!
הזכרת לי עכשיו איזה לילה זוועתי במיוחד לפני כך וכך שנים. אבא שלי היה בחו"ל, ואמא מעירה אותי בהיסטריה שיש ג'וק גדול ועצום בבית. זה היה רפרף כזה גדול: ||
המשימה הושלמה בהצלחה.
תודה תומר על ההפנייה. גורביץ הציג קישורים מעניינים, מעניין לטעמי הקישור אל השיר הפמיניסטי שפורסם בעיתון המשפחה.
http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/533/696.html
האורתודוקסים ירדו מהפסים לגמרי. לחלוטין. הסיפור הזה שנשים חרדיות גם מגדלות משפחות מרובות ילדים וגם מפרנסות את המשפחה וגם לא מרשים להן ללמוד מקצועות מתקדמים וגם לא לנהוג. אני חושבת שבסולם האומללות, הנשים החרדיות הנ"ל ממוקמות מיד במקום השני לאחר הקבוצה המובילה של הנשים מארצות ערב כרותות הדגדגן (גם באומללות הזו יש מדרג – יחס ישיר לכמה חותכים- סודן מובילה). במחשבה שנייה, לא הייתי פוסלת את האפשרות שהנשים החרדיות הנ"ל היו מוכנות להתחלף עם הקבוצה במקום הראשון ובלבד שהפרזיטים שלהן ילכו לעבוד.
אני כותבת כאן את התגובה תוך שאני מנסה להבין מה מוביל את המגמות האלה של ההקצנה אצל החרדים? למה זה קורה? האם זאת תגובה מול איום הולך וגדל של העולם החיצוני? או שזאת גם קיצוניות שמוזנת מהאנומליה שממשלת ישראל מאפשרת? איזה עולם רוחני יכול לצמוח מקבוצה של פרזיטים נצלנים? האם זה הכסף שהממשלה מזרימה אל קבוצות הכוח שמנהלות את עניין הבחישה הפוליטית ומכתיבות את הדיכוי? קבוצות שיש להן אינטרס משותף עם ההמונים שתומכים בהם?
****
אני מסכימה עם גורביץ שהצגת הלחי השנייה (כניעה לכפייה תחת איצטלה של סובלנות) היא לא האקט הנכון כאן. אבל גם שנאה גורפת למקורות שמהם התגלגלנו היא לא האקט הנכון. השנאה הגורפת הזו לא מאפשרת הבנה ומתוך כך התמודדות נכונה.
ולא. לא ממש ברור לי איך אפשר להתמודד במצב הזה שהשתרש בפוליטיקה הישראלית. כשכל פוליטיקאי מתחיל, בטרם הודפס הקומוניקט הראשון שלו לחברי המפלגה – משנן לעצמו – לעולם אל תסתבך עם החרדים. זה החור השחור של הפוליטיקה הישראלית. בולע את כולם.
ירון – סמינר על ה-R ?? אתה מתכוון ל_R הזו:
R = Xmax – Xmin
על זה סמינר?
אני מתכוון לזה:
http://www.r-project.org
אין ספק שלמדתי סטטיסטיקה מזמן.
🙂
אני חייב לומר שאני מכיר כמה נשים חרדיות שגם עובדות וגם מגדלות ילדים, והם לא פחות מאושרות מנשים "משוחררות" שאני מכיר.
כנראה שזה קשור לציפיות ולתחושת ההגשמה שלהן.
(ואני לא מסכים עם גורביץ', גם אם יאמר שהיום יום שני)
מעניין, בדיוק עכשיו חזרתי משיחה שהייתה לי עם אישה מעניינת שנולדה לבית חרדי, התחתנה, ילדה שמונה ילדים ועזבה את הדת. סיפור מרתק, הבאתי אליה את הקושיות ששאלתי את עצמי כאן.
היא טענה שלטעמה ההקצנה קשורה בעיקר לאיום מבחוץ. וגם טענה בלהט שהנשים החרדיות מאושרות מהסידור ומרגישות שהן מגשימות את עצמן משום שככה הן מחונכות וזאת רמת הציפיות שלהן. ומשום שהן מאושורת – אז אין דיכוי.
אני טענתי שזה עדיין דיכוי. דיכוי קיים בכל מקום שבו האפשרויות לא פתוחות.
השיח הזה הוא מעניין לטעמי כי הוא נוגע בעניין של האינדוקטרינציה התרבותית שכולנו עוברים. מהו זה שמצופה מאיתנו ואיך זה משפיע על מה שאנחנו מצפים מעצמנו ועל רמת האושר שלנו. והאם כולנו בסופו של דבר לא עוברים דיכוי ברמה כזו או אחרת.
נו, מה אני אגיד.
אני בא להגיב שזה אחלה בלוג, ומתברר שכבר כתבתי לך את זה לפני כמה חודשים.
בכל אופן.
תענוג תמיד.
תודה וונדר 🙂